Filmdag? NEJ!

Det blev ingen film dag!
Fick för mig att fara upp på Blaikfjället och åka skidor med både Cheeva och Roxi, klockan var väl egentligen lite väl lite, runt halv nio. Där blåste det lite men skidade väl i en timme ändå och hundarna sprang som dom aldrig sprunge förr.
Runt halv elva drog jag till klippen och fikade med Mattias, tänkte att är man väl ute kan man väl lika bra fika ute med, är ju som gott med kläm-ihop-mackor och frisk luft. Efter vi hade fikat klart kom resterande av Mattias familj och även solen. Skönt. Hade lugnt kunnat gräva mig en grop och satt mig där. Får se hur vädret ser ut imorrn om det blir en gropskottning.
Nu har jag skalat potatis och snart ska köttet in i ugnen, för det blir tjälknöl (älgstek i ugn) och potatisrulle. Mumms. Till de blir det nog ett gott rött vin hoppas jag. Innan maten ska jag väl ta och spöa M i NHL, bara han kan komma hem så :) Haha. Men eftersom han tjuvtränat lite så är det nog jag som åker på däng. Men det märks. Hunden är då trött i alla fall och då känns det extra bra att ha varit ute. Nä nu väntar mat lagningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0