Akutplatser läggs ner!

Efter man hört att landstinget drar in ambulanser och lägger ner akutplatserna blir man lite bestört. Vart ska man vända sig efter kl 17:00 när det är stängt här nere på sjukstugan? Måste alla åka ytterligare 5 mil för att få snabb vård? Om detta är det giltiga bestlutet vill jag betala mindre skatt. För då tycker jag att vi i Sverige inte har rätt till samma vård. Näe detta är fel. Sparka några betydelselösa politiker och ge pengar till landstinget så vi kan ha kvar både ambulans och akutvårdsplatserna i Västerbotten.
Kan läsa på denna artikel lite:
http://vk.se/Article.jsp?article=491822&category=389
Det blir kul för Hilda 70 år som är ute och åker lite längd i snö vädret 10 mil bort från Dorotea och skadar sig, samtidigt som en liten pojke i Dorotea behöver snabbt till v-mina för han har fått en allergisk chock. Man kan då inte skicka ambulans helikoptern för det snöar och yr uppe i Borga. Hur länge ska då Hilda 70 år få vänta på ambulansen?
Näe jag tycker verkligen att detta är USELT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0