Slalombacken.....

......blev målet för vårt eftermiddagsfika idag. Vackert!

Tanken var att vi skulle gå runt och ner till Kullerbacken efter vi fikat klart. Men när vi kommit en bit på vägen valde J att sätta sig i en lerpöl för att leka lite. Så efter en stund beslöt jag att vi går hemåt istället och leker i sandlådan. Rundturen tar vi en annan dag.

2017-05-28

Då har vi gjort det! Vi är ju grymma!

Jag och Jenni tog oss till Borga med cykeln. Inte illa pinkat!
Det gick kalas mellan Dorotea-Högland. Sen mellan Högland-Risbäck fick vi motvind som gjorde det trögt, men humöret var ändå på topp.
Ca 30 min lunch i Risbäck där vi frös som bara den, så de va skönt att börja trampa vidare.
Halvvägs upp för Tvärseleberget fick vi hoppa av cyklarna och gå resten av backen. Sen gicke som hejsan igen fram till Lövsjön. Där efter kom motvinden tillbaka så den sista milen var tung men inte kunde vi ge upp då heller. Pannben!
Så vi tog oss hela vägen fram.
Här får ni delmålen i bilder.

Dagen efter ca 11 mil cykling kändes inte nämnvärt i kroppen. Det överraskade mig för nog tror jag att det skulle finnas någon ond muskel.

Lite sightseeing blev det på fredagen.

Lördagen skulle vi försöka oss upp mot Lillfjället, dock var de för mycket snö så vi kom inte hela vägen.

En härlig helg till fjälls och vill tacka alla som hängde med upp. Riktigt skoj så detta kommer vi göra om. Kanske med en cykeltur upp nästa år igen. 😁

Helg!

Härliga helg!

Rackarns va härligt väder de ha vart.
Igår tog jag och J samt vovvar å cyklade till mormor och morfar för att putsa lite bräder till mitt projekt med att göra äppellådor.

Fikat är såklart viktigast! Melon, mango och festis!

Idag har karln min byggt världens bästa sandlåda till J. Där kan man sitta många timmar och leka!

Även idag var fikat viktigast! Mandarin, banan och melon! Mumms!

Nu har jag ca 10mil kvar av ICA Klassikerns cykel del och den ska vi ju försöka få bort på Torsdag! Spännande.

Trevlig Söndag!

Mindre än 1 vecka....

......kvar till dagen D. 😁

En helt vanlig fredag hos oss åts det kräftor, paj och bröd till middag.
Snacka om lyx! Till detta så serverades det ett kallt glas cava. Vilken fredag!

I helgen ska de sista milen trampas så att jag kan vila mig iform tills Torsdag. Haha. Tur att jag endast har 2 mil kvar tills jag cyklat totalt 20 mil. Sista 10 tar vi på Torsdag, eller?

Dorotea-Borgafjäll

Ska jag och Jenni verkligen klara utav att cykla över 10 mil på en dag. Det är frågan!

Provade cykla till släkten i Avaträsk och tillbaks (med stopp för kaffe och kaka).
Lite små ont i rumpan fick jag, har nyligen bytt till en bredare sadel. Så de kommer bli kalas bra. Pumpade däcken innan jag for så gamla bettan rullade fort i nedförbackarna.

Så nog tror jag att vi tar oss hela vägen. PANNBEN! Hoppas bara att vi slipper motvind, sen får de va vilket väder som helst. Bara inte motvind!

Minst 5 mil till ska jag hinna avverka innan dagen D. ☺

2017-05-14

Ännu en söndag har passerat.

Igår va vi till ström för att hämta hem lite grejer till pärlandet så vi snart han sätta lite pären.
En varm dag!

Har även fått äran att få 5 tomatplantor för att hä ut i mitt lilla växthus. Dock blev de så kallt så dom ha fått stått inne. Hoppas på värme så dom kan få känna på lite varmare grader.

Har även gjort en armband med färg och är riktigt nöjd!

2017-05-07

I helgen har karln i huset vart till skogs så jag och J har inte gjort allt för många knop.

Igår cyklade vi och vovvar till mormor och morfar och där fick J jobba lite. Hihi

Idag har J vart lite täppt i näsan så vi ha vart ute lite på gården. Det är allt!

Hoppas på att det är bättre i hennes näsa imorrn.

Ha en toppen vecka!

2017-05-04

En liten tripp till Lertorparna hann vi med i Måndags. Julia fick träffa Frippe för första gången och hon tyckte de va en rolig prick.

Blev även bjuden på riktigt goda bullar, önskar jag själv kunde baka så saftiga.

Julia fascinerar mig varje dag. Att gå på affären 1km bort han ta allt från 15 minuter till 2 timmar.

Valborgsmässoafton....

.....spenderades i Måntorp där de blev grillat till middag, majbrasa och pistvakt kik. 😁

Igår morse tog vi in de sista torkeköttet. Så nu ligger allt i frysen. Mumms!

Idag blev gammsubban med sommardäck så nu är alla bilar och släpvagn redo för sommar före.