En tur i skogen....

...blev det idag med. En väldigt liten tur!
Dagen började med att jag tog å rensade i landet, tog upp alla våra rädisor (vilket va typ 1 normal och några få små), sen klippte jag ner lite gräslök och stoppade i frysen. Eftersom jag kände att jag var så duktig så tog jag en hink och hunden och gick upp i skogen för blåbärsplockning. 
Nästa gång tar jag med mig en bärplock så det blir mycket blåbär! :)
Jag kan då meddela att min hund äter både blåbär och hjortron. Medans jag gick och strosade på och plockade blåbär så la hon sig ner och åt direkt från buskarna. Haha! Det är min tok hund det!
Igår tog vi och provade Per Mobergs röda vin. Riktigt gott var det till den suveräna maten som lagades igår. :) 
Riktigt gott vin som jag kan rekomendera. Mer av den varan kommer det bli framöver........
Ikväll är vi bortbjudna på kräftor hos mina föräldrar. Sen imorrn får det nog lov att bli mer bärplock innan man går på jobb till veckan igen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0