Du blir tjock av plast

Dricker du ur samma vattenflaska dag efter dag? Det kan vara ett av skälen till att det är svårt för dig att hålla vikten!

Forskare blir mer och mer medvetna om att vissa kemiska ämnen i till exempel plaster, kläder och konservburkar kan störa din naturliga aptit och få kroppen att bilda fler fettceller.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Detta läste jag igår på iForms hemsida. Gissa om jag slängde mitt vattenflaska som jag har på jobbet och tog mig ett glas istället. Nu är det slut på plastflaskorna och kör på glas istället. Blir väl lite mer disk men vi har ju diskmaskin på jobbet så det är lugnt! :)

 

Beställde även hem två nummer av tidningen plus att jag skrev ut lite papper så nu ska det börja tränas, haha vi vet ju hur det brukar va med den saken, börjar ett tag och sen lägger jag ned. Men börja är ju alltid bra.

 

För nått år sedan gjorde jag ett schema att jag skulle aktivera mig och gå/löpa/skida 150km på en månad. Ett sådant schema ska jag börja med i Juli så får vi se hur långt vi hinner på en månad. :) Tror jag måste ha saker på papper för att jag ska göra det.

 

Annars är det sista dagen på jobb för denna vecka. Klart kan ju inte jobba fler dagar då det är söndag idag! Imorrn är jag iaf ledig och då blir det andra bullar, kommer säkerligen skriva här i bloggen om morgondagens projekt. :) Ska även hinna förbi hos Mor och dricka kaffe och låta hundarna leka av sig lite.

 

Ha en fortsatt trevlig helg allesammans!


Kommentarer
Postat av: Jenni

Ojdå, dricker inte så mycket ur plastflaskor men bra att veta :)
Träningen går sisådär så det där med papper som du dragit ut lät spännande, vad är det för nånting? :)

Ha en skön ledig dag!

2013-06-24 @ 06:57:09
URL: http://sananaolillebror.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0