Söndag!

Helgen har snart gjort sitt och jag kan säga att de ha hunnits med en del, även fast jag vart Älgänka. :)
I fredags blev de en löprunda med hundarna och sen bakade jag bröd.


Lördagen blev det promenader med hundarna, lingon plockning och rensning av bären.




Måste få erkänna att jag är mycket nöjd med mitt gula koppel och selarna. Går mycket bättre och gå med båda.


Middag blev jag bjuden på uppe i Måntorp och de va kalas gott som vanligt. :)

Idag söndag lyckades jag ÄNTLIGEN springa milen och efter det blev det ytterligare lite lingon och sen hem och klippa gräsmattan. Lingona är nu rensade och planer för att åka och plocka lingon nästa helg igen är inbokat då jag såg vart jag ska plocka när jag for hemåt.

Såhär glad var jag då milen var klar och jag fått lite vatten.


Nu ska jag slänga ner mig i soffan med hundarna och se en bra film innan middagen. :)

Kommentarer
Postat av: Jenni

Tjoho, va du är duktig! :)

Visst var Frost bra? Nu är det bara Draktränaren 2 som du borde se då ;)
Hm, nä lingon vill jag liksom inte plocka men jag vet inte varför för vi äter ju en massa lingonsylt så borde ju plocka en hel del, får se om jag gör det eller inte :)

Ha en fin vecka nu! =)

2014-09-08 @ 07:37:46
URL: http://sananaolillebror.blogg.se
Postat av: Anonym

Nja, blev inte hink, men nästa tre liter iaf! :) Vispade 3 st vaniljvisp men skulle kanske haft 2 till ;) har inte fått rapport om det räckte eller om det var för lite :)

Ja, det är inte så ofta jag promenerar känns det som, blir oftast att jag springer istället, och bara går kortare bitar med hundarna om inte Göran cyklat med dem. Men det är himla skönt att bara gå, skulle gärna haft det som söndagsvana :)

Får se om barnen godkänner träning ikväll :/ De klagade igår och skulle vara alldeles för trötta för att följa med sa de, hoppas de ändrar sig iaf...de brukar ju tycka det är kul att få följa med.

Har nog tänkt försöka hinna plocka lite lingon iaf, nu sa Egon och att det fanns i närheten så får se när jag hinner mig ut då :)

2014-09-09 @ 10:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0