Nästa gång får jag nog...

....prova att göra cider som min tanke var.
Fick 10 liter äpplen från moster i Ström och hade en tanke att prova göra cider men de va lite saker jag va tvungen att införskaffa så de får bli nästa gång istället. Denna gång blev det äppelmust och äppelmos. Musten är redan slut men äppelmosen kokades idag så tösen ska få på gröten imorrn tänkte jag.

Vi köpte oss en fågelboll-hållare och hädde upp utanför köksfönstret så J kan se på fåglarna när hon sitter och äter. ☺

Idag var det en fantastisk fin dag så bilder kommer här.

Dorotea kyrka
Vägen ner från oss
Vackra lönnlöv på grannens tomt
Roxi spanar efter husse och sin kompis

Fenja fick ej va med på kort då hon va ute och sprang på fjället under eftermiddagen. Tur jag tog ett kort på na i Tisdags.

Fenja på brunnen

Imorrn ska jag och J besöka varmbadet igen och hoppas hon vill ha sina armpuffar så hon kan flyta omkring. Haha. Skoj ska de bli iaf.


Kommentarer
Postat av: Jenni None

Vackra bilder som vanligt! Hösten är ju bra fin!

Åh va du fyller förråden, äpplen och nu svamp! Min moster brukar förut hålla med äppelmos och äppelpaj not de bodde i Bromma och hade överflöd av äpplen 😊

Ha en skön fortsatt söndag!

2016-10-16 @ 15:29:33
URL: http://sananaolillebror.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0