Smidigt gick det.......

.....igår att ta hand on köttet.

Medans jänta sov malde vi köttet ute istället så vi slapp väcka na. Det var sån tur enbart hundarnas köttfärs. Snacka om bortskämda hundar som får köttfärs till maten. 😄

Idag tog jag och kokade lite rödvinbärssaft. Blev ca 5 dl. Inte mycket men lite i alla fall. Nästa år kanske de blir mer. Vi får se.

Håller även på att måla om våra TV - bänk och nu är den ena av de två målade och klar. Bara den andra kvar nu.
Jag tror de kommer bli bra det här när de är klart.

På bilden endast grundmålad

Så då har karln farit upp till jaktkojan igen. Så då blire jobb för hela slanten ikväll. ☺


Kommentarer
Postat av: Linda

Det var fina köttbitar så det gick rätt snabbt. Köttfärsen som tog tid. Att mala går fort men att förpacka den *suck* Ja dom får jobba skift nästa år A och V 😉

Idag känns det bättre. Sovit rätt bra och mesta av fotballonger å benstockar borta 👍🏻 Tänkte försöka mig på städ av tv-rum idag som jag så många ggr städat med hjärnan när jag legat på soffan men kroppen lyder inte 😄 Nåja 2-4 veckor kvar med kulan på magen så jag ska väl härda ut. Men ska inte sticka under stolen att det är tungt. Ha en härlig fredag!

2016-09-16 @ 08:13:25
Postat av: Jenni

Duktiga du som målar om och har dig! Jag skulle verkligen behöva måla om vår sänggavel men det är så långt mellan tanke och handling 😛
Vinbären har jag inte gjort nåt av, eller jag bakade en god kaka förra veckan men den är ju slut, måste kanske göra en till 😊

Tyckte också det gick smidigt med köttet men var ändå riktigt trött innan slutet!

Ha en bra helg i fjällen!

2016-09-16 @ 22:26:29
Postat av: Linda

Vi vaccar vår köttfärs så det tar lite längre tid, men då håller den ju längre 😊
Ja oerhört spännande å se vem som bökar på inne i magen. Tror det börjar vara nån form av flyttstädning eller liknande för det är då väldig aktivitet emellanåt 😄

2016-09-18 @ 15:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0